Interactie tussen merk en doelgroep

ONDERDEEL VAN DE MARKETINGCOMMUNICATIEGROEP

A/B testing

A/B-testing en multivariate testing: optimaliseer uw website!

Hoe (on)voorspelbaar is uw doelgroep?

Optimaliseer uw online media met resultaten uit A/B-testen.

Maak vrijblijvend een afspraak

Maak vrijblijvend een afspraak

Net als voor uw bedrijf, heeft ook uw website bepaalde conversiedoelstellingen. Uw website bestaat uit verschillende elementen die allemaal, direct of indirect, bijdragen aan conversie. Een kleine verandering kan al een groot effect hebben op het aantal leads dat u binnensleept. BIMBIM Nieuwe Media test door middel van A/B- en multivariate testing welke veranderingen bijdragen aan het behalen van uw conversiedoelen.

Multivariate testing

A/B-testing zet twee verschillende webpagina’s met een kleine verandering naast elkaar in en test op de effectiviteit. Bezoekers krijgen willekeurig één van de twee pagina’s te zien. Door middel van speciale testtools meten wij precies welke veranderingen, beter of juist minder goed werken. Hetzelfde geldt voor multivariate testing. Met dat verschil dat we hierbij meer dan twee variabelen in één keer veranderen. Onze webontwikkelaars werken nauwgezet samen met onze webdesigners waardoor uw vernieuwde website een optimaal resultaat boekt. 

De voordelen van A/B-testing en multivariate testing:

  • Test werkelijke gedrag van uw bezoeker
  • Lagere kosten dan onderzoek in focusgroepen
  • Gemakkelijk en frequent in te zetten
  • Test ontwerpen eerst op effectiviteit voordat ze ingevoerd worden
  • Verhoogt uw conversie

Stop met gissen naar de juiste elementen binnen uw site: onderzoek het en verhoog uw conversieratio!

Lees ook alles over:

Usabilityscan
SEO-optimalisatie (SEO-scan)
Lead Generation Optimalisatie

Case: Lantor

Het internationale bedrijf Lantor was op zoek naar de invulling van twee zeer specialistische functies. Wij kregen de opdracht hiervoor zo goed en effectief mogelijk sollicitanten te werven. We stelden twee vacatures op en hebben van beiden een optie B gemaakt, om te testen welke lay-out beter aansloeg bij de doelgroep. A/B-testen gaat om het continue optimaliseren van webpagina-elementen om het conversiepercentage optimaal te houden. Lantor merkte al gauw resultaat. Vacatures werden snel ingevuld en er rolden goede en kwalitatieve resultaten uit.